Egy amerikai vállalat papírsárkányok elvén alapuló platformot fejleszt szélturbinái számára, így közel kétszeres teljesítményt tudnak elérni, mint hasonló nagyságú földi társaik az ár töredékéért
Az első prototípusokkal kb. 30 kW teljesítményt értek el, de a cég által fejlesztett rendszerek a tervek szerint 300 kW és 3 MW közötti teljesítményt adhatnak majd le. Bíznak benne, hogy a gyártás akár már 2012-ben megkezdődhet.
A moduláris felépítésű sárkányokat 1 MW teljesítményenként mindössze 5 tonna alapanyagból lehet megépíteni. Összehasonlításként egy hasonló teljesítményű hagyományos szélturbinához kb. 100 tonna anyag szükséges. Így a beruházási költségek 1$/Watt alá szoríthatók.
A levegő ritkább nagyobb magasságban, ami kisebb energiasűrűséget jelent, de a szelek sokkal gyorsabbak, mert nincsenek akadályok és a talajból származó súrlódással sem kell számolni. „Azzal hogy beléptünk az erősebb szelek világába, a rendszerünk kétszer akkora teljesítmény elérésére képes, mint egy ugyanakkora földi telepítésű szélturbina.” - mondta a Joby szóvivője.
„Vizsgálatainkon alapulva, a légi szélenergia rendszer által szállított energia ára 0,04 amerikai dollár lesz kilowattóránként.” Ezt az energiaárat összehasonlítva a többi rendelkezésre álló energiatermelési módszerével megállapíthatjuk, hogyha sikerül valóra váltani a becsléseket, egy nagyon életképes energiaforrással állunk szemben:
A sárkány egy ferde síkú körpályán repül és a 3 MW-os rendszer 2 négyzetkilométer alapterületet igényel a pányva körül. Ezért a Joby most teszthelyszíneket keres, Írországban, az USA középnyugati részén és Kaliforniában, amelyek kívül esnek a légiforgalmi folyosókon. Szigetek is szóba jöhetnek, ahol általában sokba kerül az energia.
Akkumulátorokról táplált fedélzeti irányító rendszerek segítségével a sárkány magától képes leszállni extrém időjárási körülmények esetén, valamint, ha a kötél elszakad. A pányva kompozit erősítéssel készül és tartalmazza az elektromos vezetékeket is. Az irányítás a sárkányon kialakított aerodinamikai felületekkel és a turbina egységek fordulatszámának független szabályozásával történik. A turbina-generátor-motor egységek felszálláskor és leszálláskor motor üzemben működnek.
Más vállalatok is kísérleteznek a légi szélenergia termeléssel. A Sky Windpower repülő turbina-generátor egységeket épít, a Magenn Power héliummal töltött léghajókat használ turbináihoz hordozóként.
A három cég a Makari Power vállalattal együtt megalapította a Légi Szélenergia Konzorciumot (Airborne Wind Energy Consortium), hogy közösen birkózzanak meg a technikai kihívásokkal és az engedélyeztetés körüli nehézségekkel.